Mane tik liūdina DELFI.LT leitmotyvas, cituoju: "Šveicarija svarsto idėją mokėti žmonėms po 2500 Šveicarijos frankų už tai, kad jie nieko nedaro."
Ne, tikrai nesutinku (liberalščina nepagrįsta).
Greičiau jie jau nebeturi kur dirbti ir kaip užsidirbti. Aš linkę sutikti su šia citata iš to paties straipsnio: "Tarp bazinių pajamų šalininkų yra buvęs Graikijos finansų ministras Yanis Varoufakis, teigiantis, kad toks žingsnis yra būtinas, kai dėl automatikos ir robotų nyksta darbo vietos žmonėms."
Supraskit: kaip netrukus man neleis vairuoti automobilio (ar drono, kuris perneš mane oru), nes aš vairuosiu (o juo labiau - skraidysiu) kur kas blogiau, nei robotas (ir dėl to, pasekoje, išnyks... TAKISTAI (!!!!!) = šustauskai neturės išvis kur prisiglausti, o mamma mia!!!), taip netrukus man neleis dirbti fabrikuose, nes aš nė iš tolo neprilygsiu robotams.
Kada tas "netrukus" nutiks?
Tiesiog įdedu perspektyvą:
- Nokia iškilo ir žlugo tarp 1990 ir 2010 metų, 20 metų. Apple Iphone iškilo 2007 ir pasiekė apogėjų 2015, šiemet pradėjo smukti. Ciklas truko tik 9 metus. T.y. sutrumpėjo 2 kartus per 20 metų.
- Jau yra "realaus laiko" vertimo programos - robotai. Jų pagalba galima susišnekėti (gyvai) ir gan prasmingai, nebereikia mokėti užsienio kalbos.... Ne tekstu - žodžiu. Įsivaizduojat, kiek gidų ir vertėjų neteks darbo?
- Jau yra autopilotai automobiliuose, galintys vairuoti be žmogaus įsikišimo. Šustauskas irdaugybė taksistų visame pasaulyje ne veltui protestuoja (kol kas tik - prieš UBER, bet toliau - nebus geriau).
- Jau yra dronai, pristatantys siuntinius. Įsivaizduojat, kiek kurjerių neteks darbo? Šimtai tūkstančių, milijonai.
- Jau yra gamyklos, kuriose, po jų atkėlimo iš Kinijos, dirba 2-3 žmonės, + sargas + direktorius ir buhalterė (outsource'inta, žinom, 1/4 etato). Kinijoje toje pat gamykloje dirbo keli šimtai žmonių. Čia - 2-3. Štai, kodėl investicijoms plaukiant į Lietuvą - pirmiausią gamybą, pramonę, bet ir į paslaugas - darbo vietų nedaugėja, arba daugėja nykstamai mažai (nedarbo lygis 8 metai po krizės vis dar 8%, atėmus 300 000 emigrantų....)
- Jau yra robotai (AI internete), kurie atsako į 800 (skundų/info) linijos skambučius, emailus, tweet'us, ir pašnekovas (t.y. JŪS) nesuvokia beveik niekada, kad su juo bendrauja robotas... Isivaizduojat, kiek tokiuose "call-centruose" dirba žmonių visur: Indijoje, Lietuvoje? Milijonai.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą