2017 m. liepos 31 d., pirmadienis

LIDL pirmųjų finansinių metų (2016 m. kovo 1 d. – 2017 m. vasario 28 d.) rezultatas

"LIDL", rezultatai po pirmųjų finansinių metų.

Ateičiai, pasižiūrėjimui.
Nieko stebuklingo, bet palyginimai (tarkim su 7-8 metų "Prisma" veikla) - tik įdomu:

  • Cituoju: "[LIDL] ...apyvarta 2016 finansiniais metais siekė virš 166 mln. eurų be PVM, nuostoliai - 18 mln. eurų,..." Ko norėt, vien investicijos tais metais siekė 87 mln. eurų.
  • Cituoju "Prisma" analogišką ataskaitą, paskelbtą prieš 6 dienas: "Bendrovės pardavimo pajamos per metus sumažėjo 15,6 proc. iki 31,275 mln. eurų, teigiama Registrų centrui pateiktoje „Prismos LT“ 2016 metų ataskaitoje....„Prisma LT“ praėjusiais metais patyrė 7,738 mln. eurų grynųjų nuostolių"
T.y. "Prisma" veikė beveik 8 metus (nuo 2009-ųjų), "išaugo" iki 4 parduotuvių tinklo, ir paskutiniais metais (jau atėjus "LIDL'ui") gavo 7,74 mln € nuostolio nuo 31,3 mln € apyvartos. T.y. -24,7%

LIDL veikė metus (tikslumo dėlei - atėjimui ruošėsi gerokai iki parduotuvių atidarymo, visgi - lyginam palyginamus dalykus), per juos išaugo: 
  • iki 25 parduotuvių (dabar jau turi 30) (6x daugiau, nei "Prisma" per 8 metus), 
  • investavo vien pernai 87 mln. €, 
  • sukūrė 1200 darbo vietų per metus (pernai "Prisma" dirbo apie 350 darbuotojų, t.y. apie 3,5x mažiau), 
  • ir patyrė 18 mln. € nuostolio nuo 166 mln. eurų, t.y. -10,8%
Aš puikiai suprantu, kad PRISMA koncepcija buvo hipermarketas (4 didžiulės FMCG parduotuvės, apie 4000 m2 ir daugiau ploto, apie 30-40000 SKU), o LIDL - supermarketas su labai ribotu asortimentu (apie 1500 SKU), ir po 1500 m2 ploto (LIDL visos parduotuvės - beveik identiškos). T.y. LIDL - jau inovacija po inovacijos (mažmeninis siauro kasdienio asortimento discounter'is prieš visavertį hipermarketą), ir palyginimas - na, labai nevykęs ;)
Tas tiesa. 

Bet ką mes dar matome? Labai realu, kad jau 2017 LIDL bus pelningas (gal dar kitais, nes jie vis dar atidarinėja parduotuves, kaip grybus po lietaus). PRISMA per 8 metus sukaupė apie 56 mln. € nuostolių. 
Kad LIDL inovacija - atėjo daug maž laiku, PRISMA - pavėlavo apie 10 metų, nes MAXIMA jau 1999-taisiais Lietuvoje turėjo hipermarketus (pirmasis - MAXIMA XXX Mindaugo g., Vilniuje -  šiemet jau remontuojamas kapitaliai, nes atgyveno grynai fiziškai). Paskui atriedėjo RIMI, Norfa, ir šis klausimas jau buvo išspręstas - hiperio formatas negalėjo nustebinti rinkos, nu, niekaip. 

Tipiška "me too" produkto istorija, įvykusi mūsų akyse. Nebent asortimentas. Pats asortimento turinys - ypač vaikiškos, ne maisto prekės, skirtos rimtam Suomijos klimatui - tikrai sudomino. Bet ne kasdieniam apsipirkimui. Na, ir PPC Ozas, kaip projekto flagmanas buvo turbūt ilgiausiai kraujuojantis nuo krizės PPC Lietuvoje.
LIDL atnešė rinkai iš principo naują formatą (naują kategoriją): mažą, greitą, paprastą parduotuvę prie namų (na rajone), tuo metu, kai beveik visi tinklai nieko panašaus jau nebeturėjo. Ir - kainas. Pradžioje, kai "imi rinką" jos turi būti mažos, niekur nedingsi. O ir "pigių prekių" formatas - įpareigoja. 
Vos per metus LIDL nužudė 1 konkurentą, supurtė "MAXIMA" (nes panašu, kad ji prarado daugiausiai iš tų 166 mln. EUR, nutekėjusių LIDL'ui: 2016 metais MAXIMA apyvarta buvo 2,1% mažesnė, nei 2015 m., ir sudarė 1,413 mlrd. eur (2,1% nuo 1,4 mlrd yra apie 30 mln. EUR) ir tapo tuo vieninteliu saulės spindulėliu "emigruojančioje" Lietuvoje pernai: milžiniška ir visas mases palietusi naujiena.

T.y. inovacija (naujas formatas, nauja kategorija) sugeba pasiimti rinką net tuo metu, kai ji krenta: I-ąjį šių metų pusmetį išvyko 10 000 lietuvių daugiau, nei pernai, o vis tik investicijos ir toliau vyksta, augimas - tebėra.  

Akivaizdu, kad šitam fone labai keistai skamba "IKI" teiginys, kad jų apyvarta pakilo 6% pernai. Hmm. Gal. Bet kaip tada į tą bendrą (ne itin augantį) katilą įtilpo 166 mln. LIDL'o, Maxima nežymus sumažėjimas, PRISMA smukimas ir bankrotas? Gal, bet labai abejotina. +6% pernai? Čia tai tikrai, matyt, agurkai su pomidorais palyginti, ne kitaip...

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą