2012 m. vasario 8 d., trečiadienis

Malaizijos ex-Premjero žinia Europai

Mano sesuo buvo labai daug kur: visose ES valstybėse (po daugybę kartų, neskaitant Briuselio, kuriame net savaitėmis gyvendavo), Ukrainoje, Rusijoje, Turkijoje, Uzbekijoje, Kinijoje (Pekine), P. Korėjoje (Seule), Vietname (sostinėje, bet vis nepamenu kaip jis ten HO Shi Min' berods?) ir.... MALAIZIJOJE.

Ji kasmet važiuoja į Aziją. Ten kažkokia mainų programa tarp Europos ir Azijos mokslininkų yra, kuria finansuoja.... Azija :) MHMMM. Taigi, ji kasmet lapkricio mėnesį važiuoja vis į kitą tolimųjų rytų valstybę. Prasidėjo nuo Seulo, Kinijos, paskui buvo Malaizija.

Grįžta ji čia vienais metais (prieš 2-3 metus) ir sako: "buvau pasakų šaly - žmonės - laimingi, atsipalaidavę, linksmi, niekur nestresuoja, visi gražūs, darbštūs, gerovė - tiesiog akivaizdi. Universitete, kur aš buvau - 60 000 studentų. Išvažiuoja į Europą, pasimoko, ir 95% grįžta atgal į tėvynę dirbti. norėčiau ten gyventi... nors ir labai tvanku ir karšta ten."

Aš klausiau, ir karpiau ausim. Hmmm. Ką mes žinome apie Malaiziją? Buvusi Olandų, Britų ir dar ten kažin ko kolonija? Pusiaujas, tropinis klimatas? 2004 cunamis. Aha. kas dar? BVP/gyv. - maždaug toks, kaip... Lietuvos (!!!! taigi, ne kažin kas, ar ne?): Malaizijos - apie 16000 USD/metus/gyventojui, Lietuvos - apie 18000 USD/metus/gyventojui.
Na, gyventojų, kaip ir visos Azijos šalys jie turi pakankamai, nors regione, kuriame jie gyvena - jie visiški nykštukai (kai Kinijoje - 1,4 mlrd., o Vietname - 90 milijonų): tik 28 milijonai. Niekis. Kaip Lietuva (imant Azijos mastelį, ta prasme). Teritorija - kiek daugiau nei 300 000 kv. km, kaip Prancūzijos, panašiai. T.y. gyvenama gana retai (vos 2 kart tankiau, nei Lietuvoje).

Religija.... Oooo, čia jūsų laukia dar vienas nustebimas. Nes esu tikras, daug kas mano, kad Malaizija - kokia nors budistų ar Dao šalis. NE. Ji - musulmoniška. Bet moterys - nenešioja ten čadrų, nesimūturiuoja savo kūno, o gražiai dengiasi skarelėmis plaukus ir nešioja praktiškai sarius, nes yra klaikiai drėgna ir karštai, kaip jūs puikiai suprantat (ekvatorius, gi).

Ir, pabaigai, kodėl mano sesuo, mačiusi Pekiną, Londoną, Seulą, Briuselį (cha cha cha :)), Palma de Maljorką, Stambulą (musulmoniška šalis, irgi, beje), Uzbekiją (nesuprantu, ko ji ten važiavo - neklauskit, sorry :)), Vilnių... rinktųsi būtent Kuala Lampūrą?

O, vat, štai kodėl: ji niekur tokios mielos bendruomenės, tokios taikios visuomenės nėra mačiusi (bent kol kas). Ir nesugadino to nei musulmonų religija, nei karštis, nei sąlyginis neturtingumas (juk pagal skaičius - jie gyvena blogiau nei mes :)

Ir nesistebiu. Pažiūrėkit, kokį sveiką protą ir tiesumą turi jų ex-Premjeras, šalį valdęs 20 metų ir pakėlęs iš kolonijinės provincijos į vieną didžiausių Azijos tigrų: paskaitykit, na, tikrai nenusivilsit, ir suprasit dar ir mano nuolat tvirtinamą požiūrį į Vakarų pinigus, kiek toli jie nuo realių verčių jau :).
Angliškai - bet paprastai ir aiškiai ir suprantamai.
Aš gal nenoriu iškart į tropikus, pas vorus nuodingus ir gyvates, gal ne... Bet kaip aš noriu tokio premjero! :)

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą